onsdag 30 december 2015

mellandagar

Hemma. Hos mig själv, faktiskt. Själv. Passar bäst, med rep ikväll och tidig väckning inför tv-giget imorgon. Det är ganska skönt, även om jag älskar att vara med J. Men det är mina saker runt mig, mina grejer i skåpen. Jag längtar tills mitt och hans kan bli vårt. Två kommande visningar i februari, vi får väl se om något av det kan vara meningen att bli vårt.

Julen var fin. Ganska lugn, fast full av släktingar och träffa gamla vänner till J. Roligt att se honom i de sammanhangen och på julafton sa jag "Jag älskar dig" och fick samma ord tillbaka.

Nu är vi lediga. Jag fram till den 7e och han till den 11e. Skönt med tid. Och att mitt ryggskott är ok och hans operationssår börjar läka. Nyår är oplanerat. Kanske middag på stan med hans singelkompis, fyrverkerier och sen hem. Jag bryr mig inte så mycket. Gillar inte nyår, tycker det är en prettohögtid. Funkar bra med bara lite mat och bubbel. Och J.